امروز شنبه 08 اردیبهشت 1403 http://sell.cloob24.com
0

پاورپوینت بررسی سیستم حقوق و دستمزد آزمایشگاه فنی و مکا نیک خاک استان خراسان رضوی در 82 اسلاید

تاریخچه فعالیت شرکت:

شرکت سهامی خاص آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک طبق مصوبه مورخ 28 فروردین ماه 1362 مجلس شورای اسلامی تاسیس و در تاریخ 11/3/1366 تحت شماره 65535 در اداره ثبت شرکتها و موسسات تجارتی تهران به ثبت رسیده است. طبق قانون تاسیس شرکت، ریاست مجمع عمومی به عهده وزیر راه وترابری می باشد. قبل از تاسیس شرکت فعالیتهای آن طبق مصوبات هیئت دولت تحت نام بنگاه آزمایشگاه فنی ومکانیک خاک انجام می گرفته است. اساسنامه شرکت سهامی خاص آزمایشگاه فنی ومکانیک خاک در جلسه مورخ 18 بهمن ماه 1363 مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 30/11/1363 به تایید شورای نگهبان رسیده است.

اساسنامه شرکت:

فصل اول: کلیات سرمایه:
1- شرکت دارای شخصیت حقوقی ومالی مستقل و وابسته به وزارت راه و ترابری است که طبق مفاد این اساسنامه و قوانین و مقررات مربوط به شرکتهای دولتی اداره خواهد شد.
2- مدت شرکت نامحدود و مرکز اصلی آن در تهران و در محلی است که هیئت مدیره تعیین می کند شرکت می تواند با تصویب مجمع عمومی در نقاط مختلف کشور با رعایت قوانین و مقررات مربوط شعبه دایر نماید.
3- سهام شرکت ازتعدادی سهم 10000 ریالی تشکیل شده است و کلیه سهام آ ن مربوط به دولت است.
فصل دوم: موضوع فعالیت، وظایف و اختیارات شرکت:
1- مطالعه خواص فیزیکی مکانیکی و شیمیائی خاک و مصالح ساختمانی مانند بتن،سیمان قیر و آسفالت.
2- تهیه و تدوین استانداردها به منظور انتخاب و تعیین روشهای مناسب
3- آموزش کارشناسان و تکنسین ها و متخصصین شرکت و دیگر متقاضیان بخش دولتی و غیر دولتی.
4- ارائه، خرید و فروش کلیه خدمات مربوط به موضوع شرکت
5- مطالعه، طراحی، محاسبه و همچنین نظارت و مشاوره در موارد مکانیک خاک و سنگ، راه، فرودگاه، بنادر، راه آهن ه ژئوتکنیک و مقاومت مصالح طبق ضوابط سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کشور.
6- ارتباط با منابع علمی ایران و جهان به منظور تبادل اطلاعات و روشهای جدید.

فصل سوم - ارکان شرکت:
ماده 6- ارکان شرکت عبارتند از:
الف – مجمع عمومی ب- هیئت مدیره ج- بازرس (حسابرس)
ماده 7- مجمع عمومی شرکت از افراد زیرتشکیل می شود:
1- وزیر راه وترابری (رئیس مجمع عمومی)
2- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور
3- وزیر امور اقتصاد ودارایی

تعریف سیستم حقوق ودستمزد:

در مؤسسات مختلف پرداخت حقوق و دستمزد به هریک از کارکنان می تواند بر اساس ساعات کار به صورت دستمزد روزانه یا هفتگی و یا حقوق ماهانه باشد.هنگام پرداخت حقوق و دستمزد اطلاعات مربوط به دریافت هر یک از کارکنان بایستی همراه با ریز محاسبات و مبتنی بر مدارک کارکرد وی پردازش و ارائه شود. پس می توان سیستم حقوق ودستمزد را به صورت زیر تعریف کرد:
سیستم حقوق ودستمزد مجموعه ای از اجزای به هم پیوسته داخل یک مؤسسه است که داده های مربوط به سهم نیروی کار در تولید محصولات و یا ارائه خدمات به صورت ها و اطلاعات حقوق و دستمزد تبدیل می کند.
داده های مربوط به سهم نیروی کار عبارتند از: نام کارمند، شماره تأمین اجتماعی، ساعات کارکرد، نرخ دستمزد، اضافه کاری، کسورات بیمه و مالیات و.... می باشد.
منظور از دستمزد، پرداختی است که مبنای محاسبه آن ساعت است و منظور از حقوق پرداختهایی است که ماهانه صورت می پذیرد. دستمزد، متداول ترین شیوه پرداخت به کارگران و حقوق، متداول ترین شیوه پرداخت به کارمندان است.
نحوه محاسبه حقوق و روشهای اعمال حساب:
1- اطلاعات پایه و مقدماتی:
اطلاعات پایه و مقدماتی مربوط به احکام کارگزینی مستخدمین می باشد و با توجه به نوع استخدام با هم متفاوت است که به صورت ذیل به تفصیل بیان می شود. لازم به ذکر است که ارقام و ضرایب به کار گرفته شده مربوط به سال 87 بوده و این ارقام در سالهای بعد تغییر می کند:


خرید و دانلود - 14,300 تومان
تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com