امروز یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 http://sell.cloob24.com
0

نوع فایل: پاورپوینت ()

 قسمتی از متن پاورپوینت:

تعداد اسلاید: 34 صفحه

آموزش از راه دور و آموزش مجازی بسم الله الرحمن الرحیم
فهرست
- مقدمه
- جایگاه آموزش از راه دور در ایران
- تاریخچه آموزش از راه دور در ایران
- چرا باید فناوری اطلاعات بدانیم؟
- روند تحولات آموزش از راه دور
- مدل های آموزش مجازی
- تئوری ها
- مفاهیم آموزش مجازی
- سبک های آموزش مجازی
- ارزشیابی
- اکولوژی کلاس مجازی و پارادایم های پداگوژیکی جدید
- نتیجه گیری
- معرفی سایت ها
مقدمه ظهور نسل دیجیتالی در هزاره سوم، توان و انتظارات جدیدی را در نظام آموزشی جهان ایجاد نموده است. فرو ریختن دیوارها و مرزهای سنتی و جایگزینی دیوارهای شیشه ای، جهان را در حد چارچوب یک کامپیوتر قابل دسترس و کوچک کرده است.در دوران باستان تا اوایل این هزاره، شاهان و امپراطوران بودند که به همه چیز دسترسی داشتند. امروزه به مدد فنّاوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) همه افراد می توانند به همه اطلاعات و همه نوع آموزش دسترسی داشته باشند. در حقیقت همه شاهان و امپراطوران اطلاعاتی در این عصر فراپسانوین گرایانه هستند.در این فرایند، شیوه های یاددهی و یادگیری نیز متفاوت گردیده و شیوه های آموزش از راه دور به نسل پنجم خود رسیده است.در این فرایند، شیوه های یاددهی و یادگیری نیز متفاوت گردیده و شیوه های آموزش راه دور به نسل پنجم خود رسیده است.نسل اول: آموزش مکاتبه اینسل دوم: آموزش چند رسانه اینسل سوم: یادگیری از راه دورنسل چهارم: یادگیری انعطاف پذیرنسل پنجم: یادگیری انعطاف پذیر هوشمند (برنامه های چندرسانه ای تعاملی آنلاین)نسل پنجم، به مدد فنّاوری های اطلاعات و ارتباطات آموزش تعامل هوشمند مجازی را ایجاد نموده که بضاعت های ارتباطی و اطلاعاتی را در فرآیند یاددهی و یادگیری فراهم ساخته است. جایگاه آموزش در سازمانآثار آموزش، بسیار وسیع و گسترده است و اگر براساس اهداف اصولی و انسانی پایه ریزی شود، نقش سازنده‌ای در پیشرفت افراد، سازمان‌ها و اجتماع خواهد داشت. از این رو، ابعاد، آثار و نتایج آموزشی به بخش فردی، سازمانی و اجتماعی تقسیم می‌شود: آثار فردی
آموزش گیرنده قبل از آن که آثار سازنده آموزش را به سازمان مربوط و به جامعه منعکس سازد، خود از آن بهره می‌جوید. برخی از آثار فردی آموزش به این شرح است:
تمایلات درونی آموزش گیرنده ارضاء می‌شود و آثار مادی و معنوی به دست آمده، رضایت شغلی او را در پی دارد،
آموزش گیرنده پس از آموزش به نحو مؤثر و مطلوب‌تری وظایف خود را انجام می‌دهد،
در برابر تلاش و کوششی که در طول دوره آموزشی متحمل می‌شود، پاداش معنوی و مادی بیشتری کسب می‌کند،
پس از آموزش، آموزش گیرنده، شایستگی و سوددهی بیشتری خواهد داشت. آثار سازمانی
سازمان برای اینکه بتواند به اهداف خود نائل شود، با استفاده از شخص آموزش دیده، ضمن تقویت دوام و قوام خود، راه را برای دستیابی به اهداف اصلی‌اش تسهیل می‌کند.اهم نتایج سازمانی آموزش به شرح زیر است:سازمان بازدهی کمّی و کیفی خود را افزایش می‌دهد،میزان موفقیت و اثر بخشی سازمان بیشتر می‌شود و در پی آن رضایت سازمانی افزایش می‌یابد،سازمان با تأمین نیروی آموزش دیده لازم، قوام لازم را برای خدمت بیشتر به دست می‌آورد،ثبات و بقای سازمان تضمین می‌شود،از حوادث و ضایعات احتمالی کاسته می‌شود،هزینه‌های سازمان کاهش می‌یابد.ضعف و نارسایی‌های مدیریت اصلاح می‌شود،موجبات کسب وجهه و اعتبار ملی و بین‌المللی فراهم می‌شود. آثار اجتماعی اساساً، بر طرف کردن نیازهای جامعه، دلیل اصلی و فلسفه‌ وجودی سازمان‌ها است و سازمان‌ها وسیله‌ای برای تحقق اهداف اجتماع اند.برخی آثار اجتماعی آموزش به شرح زیر است:جامعه به خواسته‌های خود دست می‌یابد و رضایتمندی اجتماعی حاصل می‌شود،رضایت افراد جامعه به سبب تحقق خواسته‌هایشان تأمین می‌شود،رضایتمندی جامعه موجب ثبات حکومت می‌شود،دولت، در مقام مجموعه‌ای از سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها، در دسترسی به اهداف خود موفق می‌شود. تاریخچه آموزش از راه دور در ایران برای اولین بار آموزش از راه دور در 1350 ش با تأسیس دانشگاه ابوریحان بیرونی آغاز به کار کرد. این دانشگاه که به طریق «مکاتبه ای» و در چهار رشته تحصیلی، آغاز به کار کرده بود، به زودی تعداد رشته های تحصیلی خود را به هفت رشته گسترش داد.

توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.


خرید و دانلود - 9,900 تومان
تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com