امروز یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 http://sell.cloob24.com
0

قسمتی از محتوی پاورپوینت

تعداد اسلاید: 18 صفحه

عنوان: دستگاه برداشت هندوانه

فهرست مطالب

تاریخچه هندوانه کشت هندوانه در شرایط دیم زمان برداشت برداشت به روش سنتی و معایب روش ماشینی (معایب و مزایا آن) معرفی دستگاه توصیه اقتصادی و قیمت محصول هندوانه: هندوانه بذری مبدا آن شهرستان سبزوار و کشت آن بیشتر در این منطقه به صورت دیم و آبی کشت می شود.
تخم هندوانه این منطقه معروف به تخم ژاپنی می باشد.
کاشت هندوانه در شرایط دیم: کاشت هندوانه در شرایط دیم استان خراسان به علت اینکه از لحاظ آب و هوایی در منطقه نیمه خشک واقع شده است.
کشت هندوانه بذری در استان خراسان از اواخر اردیبهشت ماه صورت می گیرد.
بدین ترتیب که زمین شخم خورده و سپس با چند کارگر ماهر به روش سنتی بذر پاشی می شود.
(در شرایط دیم).
بذر مصرف شده در کشت دیم حدود هکتاری 5 کیلو گرم.
داشت محصول فقط خاکدهی پای بوته و وجین علف هرز می باشد.
برداشت محصول: زمان برداشت در اواخر شهریور صورت می گیرد و زمانی که تقریباً همه هندوانه های بذری از لحاظ رسیدگی تخم به حد خوب و عالی رسیده باشد برداشت شروع می شود.
برداشت سنتی: در این روش جمع آوری هندوانه توسط کارگر بود.
به این صورت که هندوانه چیده شد.
در یک محل جمع آوری و کارگران با دستها تخم را از هندوانه جدا می کنند و از معایب آن هزینه کارگر زیاد و برداشت کم ممحصول و در مقیاس زیاد توصیه نمی شود.
و همچنین از لحاظ بهداشتی در سطح بسیار پایینی قرار دارد.
در روش سنتی در سطح بزرگ به علت تاخیر زیاد در برداشت تخم، تخم هندوانه سبز شد.
و گاهی مواقع طعم تلخی می گیرد.
برداشت به روش ماشینی: در این روش با استفاده از دستگاه می توان با سرعت عمل بالا و نیاز به کارگر کمتری و همچنین تخم برداشت شد.
تمیز به صورت استاندارد و بو جاری شده می باشد.
این دستگاه در 8 ساعت کار روز مره معادل 5/2 تن برداشت دارد و همچنین با تعبیه دو عدد پرژکتور در عقب دستگاه می توان با تعویض کارگران در شبها نیز کار و تعداد تناژ برداشتی را بالا برد.
برداشت به این ترتیب که هندوانه برداشت شده در چند ردیف داخل زمین در آورده و با استفاده از دو عدد تریلی اتصال به تراکتور هندوانه را به سمت دستگاه هدایت می کنیم.
معرفی دستگاه: دستگاه برداشت هندوانه به وسیله شافت چرخان P.
O تراکتور به حرکت در می آید این دستگاه از قسمتهایی تشکیل شده که در ادامه توضیح داده می شود: معرفی دستگاه 1- شاسی: نگهدارنده کلیه قسمت های این دستگاه می باشد دهانه ورودی هندوانه: در داخل این دهانه ورودی داخل آن پره های خرمنکوبی نصب و باعث کوبیدن هندوانه می شود و توسط مارپیچ به قسمت بعدی هدایت می شود.
دهانه ورودی هندوانه: صافی استوانه بزرگ: این صافی با قرار داشتن داخل تانکر و محافظ دستگاه که با چرخیدن تخم را از پوست هندوانه جدا و به قسمت انتهای (مارپیچ) هدایت می کند.
و همچنین چند همزن ثابت و متحرک داخل استوانه و صاف موجود است برای جدا کردن بهتر صافی استوانه بزرگ: درقسمت ابتدایی این دستگاه دندانه هایی تعبیه شده برای جا انداختن زنجیر


خرید و دانلود - 15,400 تومان
تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com