امروز شنبه 01 اردیبهشت 1403 http://sell.cloob24.com
0

فهرست مطالب

مقدمه

تعریف طلاق

ابعاد طلاق

انواع طلاق

طلاق و قشر بندی اجتماعی

عواقب شوم طلاق

دلایل طلاق

منابع

مقدمه

طلاق را از مهمترین پدیده های حیات انسانی تلقی می کنند. این پدیده دارای اضلاعی به تعداد تمامی جوانب و اضلاع جامعه انسانی است. نخست یک پدیده روانی است، زیرا بر تعادل روانی نه تنها دو انسان، بلکه فرزندان، بستگان، دوستان و نزدیکان آنان اثر می نهد. در ثانی پدیده ای است اقتصادی، چه به گسست خانواده به عنوان یک واحد اقتصادی می انجامد و امحاء تعادل روانی انسانها موجبات بروز اثراتی سهمگین در حیات اقتصادی آنان را نیز فراهم می آورد.

گذشته از این، طلاق پدیده ای است موثرتر از تمامی جوانب جمعیت در یک جامعه، زیرا از طرفی بر کمیت جمعیت اثر می نهد، چون تنها واحد مشروع و اساسی تولید مثل، یعنی خانواده را از هم می پاشد و از طرف دیگر بر کیفیت اثر دارد، چون موجب می شود فرزندانی محروم از نعمتهای خانواده تحویل جامعه گردند که به احتمال زیاد فاقد شرایط لازم در راه احراز مقام شهروندی یک جامعه اند.

تعریف طلاق

 در کتب لغت برای واژه طلاق معانی متعددی ذکر شده است ، از جمله رهائی، آزاد کردن، ترک کردن، واگذاشتن. اما در اصطلاح شرعی طلاق عبارت است از: زائل نمودن قید پیوند و نکاح یا صیغه مخصوص است. و یا انحلال عقد نکاح در حیات زن و شوهر به اراده مرد یا تقاضای زن با شرایط معین.

طلاق پدیده ای است قراردادی، که به زن و مرد امکان می دهد تا تحت شرایطی پیوند زناشویی خود را گسیخته و ازیکدیگر جدا شوند.

طلاق بر انحلال یک ازدواج رسمی، در زمانی که طرفین آن هنوز در قید حیاتند و بعد آن نیز از آن آزادند، تا دوباره ازدواج کنند، دلالت می کند. یا به عبارت دیگر  طلاق شیوه نهادی شده اختیاری یا پایان یک ازدواج است.

فایل پاورپوینت 32 اسلاید


خرید و دانلود - 6,600 تومان
تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com