امروز پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403 http://sell.cloob24.com
0

نوع فایل: پاورپوینت ()

 قسمتی از متن پاورپوینت:

تعداد اسلاید: 36 صفحه

1 2 اصول عقاید- نبوت 3 درس اول ضرورت و اهداف نبوت 4 نبوت درس اول: ضرورت و اهداف نبوت فهرست مطالب تعریف نبی و رسول و فرق آن دو ضرورت نبوت و لزوم بعثت پیمودن راه تکامل نیاز به قانون برای پیمودن راه تکامل ضرورت راهنما اهداف و فواید نبوت 5 نبوت درس اول: ضرورت و اهداف نبوت تعریف نبی و رسول نبی بیرون شونده از مکانی به مکانی مردی که با الهام خدایی، از غیب یا از آینده
خبر می دهد. رسول حرکت توأم با آرامش فرستاده شده و پیام آور 6 نبوت درس اول: ضرورت و اهداف نبوت فرق رسول و نبی در لغت مفهوم رسول، عام تر از مفهوم نبی است. صفت عام قبل از صفت خاص قرار می گیرد.
از نظر مصداق، نبی اعم از رسول است.
نبی مأمور به ابلاغ نیست ولی رسول مأمور به این کار است.
در روایات، نبی کسی است که در خواب می بیند و صدای فرشته را می شنود ولی فرشته وحی را نمی بیند و رسول کسی است که هم صدا را می شنود و هم در خواب می بیند و هم فرشته وحی را در بیداری مشاهده می کند. [ اصول کافی، ج1، باب الفرق بین الرسول و النبی... ]
وَاذْکُرْ فِی الْکِتَابِ إِسْمَاعِیلَ إِنَّهُ کَانَ صَادِقَ الْوَعْدِ وَکَانَ رَسُولًا نَبِیًّا ﴿ مریم:54 ﴾
7 نبوت درس اول: ضرورت و اهداف نبوت دلایل لزوم بعثت انبیاء 1 پیمودن راه تکامل نیاز به قانون برای پیمودن راه تکامل ضرورت راهنما 2 3 8 نبوت درس اول: ضرورت و اهداف نبوت دلایل لزوم بعثت انبیاء پیمودن راه تکامل فلسفه آفرینش، به تکامل رسیدن است. پدیده های گوناگون برای رسیدن به تکامل الف- آنهایی که پیام تکامل در
درونشان است. ب- آنهایی که پیام تکامل در
درونشان نیست. حق انتخاب ندارند و جبراً در مسیر تکاملند. نیاز به پیامی خارج از هستی خود دارند.
کاملا مختارند. 9 نبوت درس اول: ضرورت و اهداف نبوت دلایل لزوم بعثت انبیاء نیاز به قانون هدف از آفرینش انسان، طی نمودن مسیر تکامل با انجام دادن فعل اختیاری است. شرایط قانون گذار کاملاً انسان شناس
باشد. نکته: قانون جنبه
عملی داشته باشد. به دنبال منافع
شخصی نباشد. مرتکب لغزش نشود
و از هیچ قدرتی
نهراسد. 10 نبوت درس اول: ضرورت و اهداف نبوت نیاز به قانون با وجود عقل چه نیازی به قانون؟ عقل به تنهایی از عهده کشف مجهول ها و حل همه اختلاف ها بر نمی آید.
آقای کارل می گوید:
محققاً بشریت تلاش زیادی برای شناسایی خود کرده است ولی... هنوز جز به اطلاعات ناقص در مورد انسان دسترسی نداریم. 11 نبوت درس اول: ضرورت و اهداف نبوت نیاز به قانون انسان از ناحیه ماده و طبیعت موجودی سرکش و انحصار طلب است و اگر تعدیل شونده ای نباشد قطعاً گروهی را به بردگی و استثمار می کشاند.
منتسکیو، حقوقدان بزرگ فرانسوی:
هیچ قانون گذاری نیست که در قانون نظر خصوصی نداشته باشد، علتش این است که هر قانون گذاری دارای عواطف و افکار مخصوصی است و در حین وضع قانون می خواهد نظریات خود را در آن بگنجاند. دانش بشر محدود است. 12 نبوت درس اول: ضرورت و اهداف نبوت انسان برای رسیدن به کمال، نیازمند هدایت است.
این هدایت در پرتو قوانینی خاص، متناسب با ساختار بدنی و فکری شکل می گیرد.
باید قانون گذار مصون از هر گونه سهو و نسیان و منزه از هر گونه عصیان و طغیان باشد. ضرورت راهنما مظهر چنین توصیفی پیامبران هستند. دلایل لزوم بعثت انبیاء 13 نبوت درس اول: ضرورت و اهداف نبوت ضرورت راهنما هشام بن حکم به عمرو بن عبید دانشمند معروف اهل سنت می گوید:
آیا باور کردنی است که برای کشور کوچک تن، مغز متفکری لازم باشد که حواس گوناگون برای انجام وظایف خود از آن کمک بگیرند، و خطاهای خود را با آن اصلاح کنند ولی برای مجموعه پیکر جهان انسانیت، مغز متفکری لازم نباشد که انسان ها در پیچ و خم راه زندگی از تعلیمات او الهام بگیرند و اشتباهات خود را به وسیله او اصلاح کنند؟! [ اصول کافی ج1، ص 170، ح 3] 14 نبوت درس اول: ضرورت و اهداف نبوت ضرورت راهنما چه نیازی به پیامبران با وجود عقل؟
عقل نقش مهمی در تأمین نیازمندی های زندگی ایفا می کند.
اما علمی که از راه عقل به دست می آید محدود است.
انسان هنوز از بسیاری از اسرار جهان آفرینش حتی بدن خود بی خبر است. 15 نبوت درس اول: ضرورت و اهداف نبوت چه نیازی به پیامبران با وجود عقل؟ امام کاظم علیه السلام فرمود: زیست فرهنگی بشر، بدون نبوت فرض صحیح ندارد که یا خود پیامبر در میان جامعه به سر می برد یا نماینده و جانشین او یا کتاب و آموزش های او که عصاره رسالت اوست.

توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.


خرید و دانلود - 17,600 تومان
تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com