امروز شنبه 08 اردیبهشت 1403 http://sell.cloob24.com
0

نوع فایل: پاورپوینت ()

 قسمتی از متن پاورپوینت:

تعداد اسلاید: 39 صفحه


بهبودی یا نابودی اندیشه های مدیریتی جک ولش
مطالب عنوان شده در کتابی تحت عنوان بهبودی یا نابودی آورده شده است که یک فرایند مرحله به مرحله از ابتدای راه با ولش همراه شده و اقدامات او را به ترتیب در 29 فصل، تحت عنوان رازهای مدیریتی به تصویر کشیده است. از آنجا که این کتاب کلیه نوآوری ها و ابتکارات مدیریتی جک ولش را از سال 1981 تا 2001 شامل می شود، می توان گفت کاملترین کتابی است که تا به حال درباره اصول مدیریت ولش تدوین شده است.
اسلاتر نویسنده کتاب حاضر که بارها جلسات متعددی را درباره طرز تفکر و روشهای خاص مدیریتی جک ولش با او داشته معتقد است که این کتاب، کاملترین کتابی است که تا به حال درباره اصول مدیریتی ولش نگاشته شده است.
جک ولش که در اواخر سال 2001 با سمت ریاست جنرال الکتریک بازنشسته گردید، یکی از پر ارج ترین مدیران دهه 1990بود و غالباً او را از موفق ترین مدیران عامل در آمریکا و حتی در دنیا می دانند. جنرال الکتریک یکی از معتبرترین شرکتهای دنیا می باشد. موفقیت ولش در طول نزدیک به 35 سال نه به علت هوش و نوآوری و یا بینش استراتژیک وی، و نه به علت شیوه رهبری او می باشد بلکه بیشتر بخاطر رقابت ساده مدیریتی او است. ولش آنچه انجام می داد به بهترین شکل و معمولاً بهتر از رقبایش انجام می داد. مسیر شغلی ولش نشان دهنده این است که توانایی او در تمرکز بر اصول و سخت کوشی، یکی از مزایای قدرتمند رقابتی وی در دنیای تجارت و بازرگانی می باشد.
در سال 1977 به ریاست جنرال الکتریک پلاستیک منصوب گردید. ولش باعث شد این شرکت به یک شرکت بزرگ در زمینه فعالیت خود تبدیل شود و گردش مالی سالیانه آن بالغ بر یک میلیارد دلار گردد. پس از اینکه ولش بعنوان یک ستاره درخشان شناخته شد، به سمت معاونت جنرال الکتریک منصوب گردید و در سال 1981 هنگامیکه در سن 46 سالگی بسر می برد، به سمت ریاست هیأت مدیره جنرال الکتریک منصوب شد. هنگامیکه وی به ریاست جنرال الکتریک رسید، این شرکت یکی از بزرگترین شرکتهای آمریکا با سودی در حدود 7/1 میلیارد دلار بود. ولش به توسعه شرکت ادامه داد بطوریکه جنرال الکتریک در صدر جدول لیگ شرکتهای آمریکایی قرار گرفت. در سال 2000 سود جنرال الکتریک از 12 میلیارد دلار فراتر رفت و سرمایه گذاری این شرکت در طول 20 سال از 12 میلیارد دلار به بیش از 200 میلیارد دلار افزایش یافت.
29 راز مدیریتی جک ولش در جنرال الکتریک:
اول: قدرت تغییرات را مهار کنید
از میان تمام ایده ها و دستورالعمل های جک ولش هیچیک مهمتر از این دستور ساده نیستند: «تغییر کنید قبل از آنکه خیلی دیر شود». برخلاف سایر مدیران تجاری، ولش عاشق ایجاد تغییرات بود. او این کار را هیجان انگیز و متهورانه می دانست. یکی از ابتکارات وی، «تمرین تدبیر» نام داشت و این ابتکار یک برنامه 10 ساله برای استفاده از تفکرات کارمندان بود. تمرین تدبیر طراحی شده بود تا کارمندان بتوانند دانش خود را در شرکت مطرح و از آن استفاده کنند.
پذیرای تغییرات باشید، اجتناب از تغییرات آسان است. اطمینان حاصل کنید که کارمندان از تغییرات با آغوش باز استقبال می کنند.
دوم: با واقعیت روبرو شوید
معنای روبرو شدن با واقعیت این بود که به تجارت های جنرال الکتریک با نگرشی کاملاً جدید توجه شود. ولش این فرایند را «بازسازی» نامید. منظور از بازسازی این بود که با یک نگاه واقع بینانه به سراسر کمپانی نگریسته شود و سپس همه قسمتهای موجود به شکلی دوباره چیده شده و براساس این نگرش با هم ارتباط داده شوند.
سوم: مدیریت کمتر مساویست با مدیریت بهتر
او از مدیران می خواست تا در امور جزئی برای کارمندان خود مزاحمت ایجاد نکنند. تمام آنچه که جک ولش به مدیران می گوید در قالب این کلمات ساده بیان شده اند:
آرامش خود را حفظ کنید.
به زیردستان خود کمی آزادی بدهید.
اجازه بدهید که آنها خودشان به انجام امور بپردازند.
سعی کنید کمتر مدیریت کنید.

توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.


خرید و دانلود - 9,900 تومان
تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com