امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 http://sell.cloob24.com
0

مقررات آزمایشگاه ماشینهای الکتریکی

1 -قبل از حضور در آزمایشگاه، قبلاً تئوری آزمایش را از گزارش کار و سایر مراجع به دقت مطالعه نمائید.

2 -قبل از اینکه مدار توسط استاد آزمایشگاه کنترل شود به هیچ وجه کلید مدار را وصل نکنید. با توجه به بالا بودن ولتاژ، چنانچه مدار آزمایشگاه اشتباه وصل شده باشد احتمال برقگرفتگی و آتشسوزی وجود دارد.

3 -در راه اندازی موتور جریان مستقیم همیشه به خاطر داشته باشید که ولتاژ اتوترانسفورماتور قبل از شروع آزمایش روی مقدار صفر تنظیم شده باشد. در غیر اینصورت احتمال سوختن موتور به دلیل جریان راهاندازی بالا وجود دارد

4 -هنگام انجام آزمایش و برقدار بودن مدار، از جابجایی سیمهای رابط و قطع و وصل مدار خودداری کنید.

5 -هنگامی که در مقادیر زیاد جریان کار می کنید سعی کنید آزمایش را در کمترین مدت ممکن انجام داده و پس از آن، مدار را خاموش کنید.

6 -پس از اتمام آزمایش، ابتدا ولتاژ منبع تغذیه را به آرامی صفر کرده سپس کلید مدار را قطع کنید. عدم رعایت این امر موجب ایجاد اضافه ولتاژ و سوختن دستگاهها می گردد.

7 -گزارش کار در هفته بعد از اتمام آزمایش بایستی تحویل استاد گردد. گزارش کار در کاغذهای با اندازه A4 تهیه گردد.

آزمایش1: ترانسفورماتور سه فاز

هدف: مطالعه نحوه سربندی و اتصالات ترانسفورماتور سه فاز

مقدمه

سیستم تولید و انتقال سه فاز به دلیل راندمان بالا و سادگی تجهیزات رایجتری ین س ستم تولید ین روی برق در جهان است. یدر ا ین س ستم تولید به صورت متمرکز در نیروگاه صورت گرفته و توان تول یدی از طریق ترانسفورماتورهای واحد و خطوط انتقال در ولتاژهای بالا به مراکز بار انتقال داده یم شود. یکیدر نزد بار ولتاژ بار دیگر توسط ترانسفورماتور کاهش داده شده و به مصرف کننده تحوی یل داده م شود. کثرت استفاده از ترانسفورماتور در س یستمهای قدرت دل یلی بر اهمیت آنها می باشد. لذا شناخت و استفاده صحی یح از آنها برا بهره بردار سی مناسب از یستمهای قدرت ضر یور است. یدر ا ین آزما ش نحوه سربندی و اتصالات مختلف و روابط ولتاژ، جریان و توان در ترانسفورماتورهای سه فاز بررس می شودی.

سربندی سیم پیچ های ترانسفورماتور سه فاز

الف) نحوه بستن اتصالات اولیه فرض می کنیم که نحوه سی یم پ چی ترانس مشخص نباشد و تنها شش زوج سرهای اولی یه و ثانو ه در دسترس باشند. ابتدا با استفاده از اهم متر سرهای مربوط به هر س پی یم چ 3 را مشخص کرده و...


خرید و دانلود - 17,600 تومان
تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com