امروز یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 http://sell.cloob24.com
0

نوع فایل: پاورپوینت ()

 قسمتی از متن پاورپوینت:

تعداد اسلاید: 14 صفحه

عوامل اصلی بروز آتش سوزی در شناور

عوامل عمده بروز حریق در کشتی و پیشگیری از آتش سوزی هوشیاری، تمیزی، نظم و علاقمندی بکار بهترین سلاح جلوگیری از آتش سوزی می باشد.
عرشه ها(MAIN DECK + TWEEN DECK)، انبارها و موتورخانه ها در تمام طبقات و همچنین لوله کشی ها، بایستی در همه حال کاملاٌ تمیز نگهداشته و هرگونه نشت “LEAKAGE” از ماشین آلات، لوله کشی ها و تجهیزات عرشه سریعاٌ رفع و همچنین داخل سینی های سوخت و روغن”DRIPTRAYS” بایستی سریعاٌ تمیز گردند. کهنه های آلوده به روغن و سوخت در گوشه و کنار عرشه و موتورخانه ها از دلایل مهم بروز آتش سوزی می باشد.
چه بسا جرقه های بوجود آمده ناشی از فانل و احیاناٌ افتادن آنها برروی دکهای بازآلوده به روغن و یا هرگونه جسم آتش را مثل پوشش قایقهای نجات و یا طناب ها “MOORING ROPES” و یا خاک اره آلوده به روغن باعث آتش سوزی گردد.
انجام جوشکاری و برشکاری در مکانهائی غیر از کارگاههای مورد تائید و یا در مکانهائی غیر از کارگاههای مورد تائید و یا در مکانهائی که مجوز انجام کارهای گرم ”HOT WORK PERMIT” برای آنها توسط افسران مسئول صادر گردیده، ممنوع است. عدم گماردن نگهبان حریق “FIRE WATCH” و یا تیم خنک کننده “BOUNDARY COOLING” می تواند اثر مخربی در ایمنی کشتی داشته باشد. بهنگام انجام کارهای گرم، اطراف محل انجام کار و پشت دیواره ها باید چک شوند که مواد اشتعال زا موجود نباشد
در اماکن زیر در درجه اول آشپزخانه کشتی و سپس کابینها و باشگاهها (MESS ROOMS” می تواند محل شروع حریق باشد.
راهکار های لازم در برابر جلوگیری از آتش سوزی تمام دستگاههای مبارزه با حریق بایستی در شرایط خوبی نگهداری گردن پمپهای حریق(اصلی و اضطراری) دربهای آتش”FIRE DOORS”، قطع اضطراری هواکشها، قطع اضطراری سوخت موتوراصلی(EMERGENCY STOP FANS & M.ENG)k،آلارمهای مختلف بایستی همیشه آماده بکار باشند.
تمام کارکنان موتورخانه باید در استفاده از دستگاههای مبارزه با حریق آگاهی کافی داشته باشند وهمچنین موتورخانه باید تمیز و تمام فلنجها و اتصالات و فیلترها بایستی محکم بوده و دارای نشتی سوخت و روغن نباشد. پرسنل کشتی بایستی در مورد کالاهای مختلفی که کشتی بار میزند و امکان حریق خود بخود را دارند(SPONTANEUOS COMBUSTION) و همچنین با طریقه مبارزه با حریق های حاصل از اینگونه کالاها اشنایی کامل داشته و چنانچه وسیله با مواد خاصی جهت مبارزه با اینگونه آتشها لازم است بایستی قبل از حرکت از بندر آنرا تهیه نمود.
بطور کلی همواره در جهت پیشگیری از حریق و رفع عواملی که باعث حریق می گردند بکوشید و به نکات زیر توجه نمائید. آشپزخانه (GALLEY) مراقب قرار گرفتن پارچه، وسایل نظافت و یا سایر مواد اشتعال زا در مجاورت فرها و اجاقها باشید.
در زمان پخت غذا در محل حضور داشته و مراقب باشید. بخصوص مراقبت ویژه در مورد روغن داغ اعمال نمائید.
- فرها، اجاقها، و کلاٌ وسائل پخت و محیط آشپزخانه را مرتباٌ تمیز و بخصوص عار از چربی و روغن نگاه دارید.
کانالهای هواکش های آشپزخانه می توانند آتش را به نقاط دیگر انتقال دهند. همواره هود و فیلتر ها را تمیز نگاه دارید. سیگارکشیدن(SMOKING) آتش سوزی می توان از انداختن ته سیگار و یا کبریت روشن در محلهای غیر مناسب و یا در محلهائیکه بخار و گازهای احتراق زا وجود دارد بوجود آید. در نتیجه دقت کافی بایستی در موارد فوق بعمل آید. و همچنین در محلهائیکه سیگار کشیدن ممنوع است علامت مربوطه نصب شود. بایستی دقت شود که کبریتها خاموش و ته سیگار کاملاٌ له گردد این خطر وجود دارد که در هنگامیکه ته سیگار به خارج از کشتی پرت می شود مجدداٌ توسط باد به روی کشتی بر گردد. بهنگام خالی کردن زیر سیگاری در ظروف آشغال بایستی اطمینان حاصل شود که تمام محتوی آن سرد و بی خطر باشد. وسائل الکتریکی (ELECTRICAL EQUIPMENT) افراد غیر مجاز حق دستکاری وسائل الکتریکی را ندارند. وسائل الکتریکی فقط بایستی توسط افسر برق، بازدید و تعمیر گردند. ضمناٌ می بایستی به نکات زیر توجه لازم را مبذول داشت.

توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.


خرید و دانلود - 13,200 تومان
تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com