امروز پنجشنبه 30 فروردین 1403 http://sell.cloob24.com
0

نوع فایل: پاورپوینت ()

 قسمتی از متن پاورپوینت:

تعداد اسلاید: 43 صفحه

نظام شایستگی درشرکت ملی گاز ایران مفهوم لغوی شایستگی در ادبیات فارسی: حالت و کیفیت شایسته
صلاحیت، قابلیت، لیاقت پیمبر بدان داد مر علم حق را که شایسته دیدش مرین مهتری را ناصر خسرو به نزدیک او شرم و آهستگی است خردمندی و رأی و شایستگی است فردوسی ادب و شرم ترا خسرو مهروبان کرد آفرین بر تو که شایسته صد چندینی حافظ
شایستگی و شایسته سالاری در لغت انگلیسی: شایستگی: شایسته سالاری: Competency: The ability to do some thing well Meritocracy: System based on ability شایستگی در فرهنگ قرآنی و دینی: فرهنگ دینی: «فضیلت» برای فرد و جامعه، معادل شایستگی به کار می رود.
فضیلت به معنی؛ زیادت، برتری و ضدنقص می باشد. فرهنگ قرآنی: دو نوع فضیلت داریم
فضیلت تفصلی (خدایی): استعداد و عطاء و رحمت خداوندی
فضیلت کسبی (اکتسابی): در اثر تلاش و ممارست به دست می آید.
همچنین در قرآن، «قوّی» و «امین» بودن فرد او را شایسته واگذاری مسئولیت می سازد. إِنَّ خَیْرَ مَنِ اسْتَأْجَرْتَ الْقَوِیُّ الْأَمِینُ (آیه 26 سوره قصص)
یستدل علی ادبار الدول باربع: تضیع الاصول و التمسک بالفروع و تقدیم
الاراذل و تاخیر الافاضل(غررالحکم – علی علیه السلام)
چهار چیز به سقوط دولتها می انجامد: (1)ضایع کردن دستورات اصلی، (2) پرداختن به مسائل فرعی و جزئی، (3) مقدم داشتن فرومایگان و اراذل، (4) عقب راندن شایستگان فارابی:
آنچه موجب سعادت دنیا و آخرت ملتها می شود در چهار چیز خلاصه می گردد:
فضائل نظری
فضائل فکری
فضائل خلقی
صناعات عملی تعاریف: هر چند رویکرد شایستگی در جوامع و در مدیریتها جدید نیست اما رویکردهای مبتنی بر شایستگی از 1970 به بعد و با پیوند آن با روانشناسی جدید توسعه گسترده ای پیدا کرده است.
دیوید مک کلند روانشناس برجسته دانشگاه هاروارد، با رد موفق بودن آزمونهای سنتی هوش و مدرک تحصیلی برای پیشگویی عملکرد شغلی، رویکرد مبتنی بر شایستگی را به عنوان ابزار مهم در ارزیابی عملکرد کارکنان، برنامه ریزی نیروی انسانی، طرح جانشینی، طرح پرورش مدیران و دیگر کارکردهای سازمانها مطرح کرد. ترکیبی از انگیزه ها، عادات، تصور از خود، نگرش ها یا ارزشها یا طرز تلقی ها، دانش یا مهارت رفتاری شناختی و هر نوع ویژگی شخصی است، که بصورت قابل اعتمادی اندازه گیری شده و می تواند تفاوت موجود بین افراد با عملکردبالا و متوسط را نشان دهد. تعریف شایستگی (مک کلند و اسپنسر) تعریف دیگر شایستگی(سازمان ملل)
ترکیبی از مهارتها، ویژگیهای شخصی و شخصیتی و رفتارهایی که مستقیما با عملکرد موفق در یک شغل خاص مرتبط هستند. طراحی برنامه آموزشی تعیین مدل شایستگی
تشخیص نیازهای آموزشی
شناسایی و اجرای برنامه های آموزش و توسعه مدیریت
اصلاح در انتخاب (جذب) وآموزش کارکنان جدیدالورود
* اگر شایسته سالاری را به 4 مولفه شایسته شناسی، شایسته پروری، شایسته گماری و شایسته داری تقسیم نماییم هر چند شایسته شناسی در حوزه وظایف طرح و برنامه ریزی نیروی انسانی و شایسته پروری در حوزه آموزش و تجهییز نیروی انسانی می باشد شایسته گماری و شایسته داری مستقیما بر عهده مدیریت ارشد شرکت و در ظل سیاست های کلان شرکت می باشد سعی شده است برنامه های آموزشی طبق نظام توسعه مدیریت مبتنی بر شایستگی (که منجر به توسعه شایسته سالاری* می شود) طراحی گردد.

توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.


خرید و دانلود - 11,000 تومان
تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com