امروز یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 http://sell.cloob24.com
0

پوکایوکه دیدگاهی است که در آن خطاهای بالقوه انسانی و تجهیزاتی و آزمایشگاهی شناسایی شده و در صدد از بین بردن آنها باشد. در این دیدگاه، منشأ عیوب شناسایی و از ریشه حذف می شود.
پوکایوکه یک مفهوم علمی و دانشگاهی نیست بلکه واژه ای است که از دل کارخانه های صنعتی نشأت گرفته و کم کم جای خود را در مجامع علمی، دانشگاهی، نظامی اجتماعی و آموزشی، آزمایشگاهی باز کرده است. هرچند در بسیاری از مجامع، با توجه به نیاز و لزوم جلوگیری از بروز حوادث، خرابی­ها و ضایعات تکنیک­هایی را در دستگاه­ها و تجهیزات خود اجرا کرده­اند ولی رسمی شدن این نام برای این سیستم طول عمر زیادی ندارد.
 سیستم­های خطاناپذیری که اغلب ابتکارات ساده­ای هستند توانسته­اند درصد حوادث انسانی، خرابی دستگاه­ها، ضایعات منابع و خطاهایانسانی را بشدت کاهش دهند و صرفه­جویی­های کلانی را به­همراه داشته باشند. پوکایوکه یکی از اجزای اصلی سیستم کنترل کیفیت صفر(ZQC) است که توسط شینگو مطرح شده است؛ ایده­ای که باعث تولید محصول بدون عیب می­شود.  
یکی از راه­های دستیابی به آزمایشات بدون عیب، استفاده از پوکایوکه است. در این روش از وسایل یا تکنیک­هایی استفاده می­شود که خطاها را نشان دهد یا از بروز عیب در اولین مرحله کاری، جلوگیری کند. پوکایوکه روش­های ساده ای برای دستیابی به تجوابدهی بدون نقص می­باشد. برای دستیابی به این تکنیک ابتدا باید با دیدگاه پوکایوکه آشنا شد و سپس به شناسایی و مطالعه دقیق خطاهای بالقوه انسانی وتجهیزاتی در محیط کار یا زندگی پرداخت. با دسته بندی خطاها بهتر می توان روی آنها را مطالعه کرد.  


خرید و دانلود - 8,800 تومان
تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com