امروز یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 http://sell.cloob24.com
0

نوع فایل: پاورپوینت ()

 قسمتی از متن پاورپوینت:

تعداد اسلاید: 25 صفحه

1
استراتژیهای قیمت گذاری
Price Place
Product Promotion 4P محصول Price Place
Product Promotion 4P مکان یابی قیمت گذاری ترویج 4P 4 قیمت عبارت است از مبلغی که که شرکت بابت مبادله خاصی، از مشتری دریافت می کند و ممکن است شامل قیمت محصول، هزینه بارگیری، حمل و نقل، ضمانت و هزینه های مالی باشد که مشتری باید پرداخت کند. 5 عوامل تاثیر گذار بر قیمت گذاری نوع بازار قوانین و مداخلات دولت هزینه هاقیمت محصولات شرکت های رقیب روشهای عمومی قیمت گذاری
روش اضافه بر هزینه تمام شده
تعیین قیمت بر اساس قیمت جاری
قیمت گذاری مناقصه ای 6 قیمت گذاری کالاهای ابداعی روش قیمت گذاری غیر نفوذی
مثال: شرکت پولاروید
قیمت گذاری نفوذی
مثال: شرکت «دل»
7 قیمت گذاری مخرب شرکتها قیمت پایین تری را نسبت به رقیببانشان برای محصولات خود تعیین می کنند و می دانند که رقیبانشان نمی توانند با قیمت مشابهی محصول تولید کنند و سود ببرند.
8 قیمت گذاری روانی قیمت گذاری پرستیژی
در این روش با استفاده از قیمت بالا ذهنیت یا تصویری از کیفیت یا انحصار ایجاد می گردد.
تفاوت فیمت گذاری پرستیژی با قیمت گذاری غیرنفوذی
1: هدفهای دو روش قیمت گذاری
2: از لحاظ استراتژی
.Bقیمت گذاری اعداد خرده 9 قیمت گذاری خط محصول وقتی شرکتی بیش از یک محصول در رشته های مختلف تولید می کند می تواند از این روش استفاده کند.
حد نهایی قیمت گذاری خط محصول را قیمت گذاری یکسان می گویند که در آن همه محصولات به یک قیمت فروخته می شود.
10 قیمت گذاری اختیاری بسیاری از این شرکتها از شیوه قیمت گذاری انتخابی استفاده می کنند، در این روش قیمت کالا تابع اقلام و لوازم اضافی همراه کالای اصلی است. 11 قیمت گذاری محصولات مکمل بعضی از شرکتها کالاهایی را تولید می کنند که باید لزوما همراه کالای اصلی مورد استفاده قرارگیرد و این شرکتها از قیمت گذاری محصولات مکمل استفاده می کنند.
مثال: فیلم عکاسی و نرم افزار کامپیوتر از جمله کالاهای مکمل (اجباری) هستند.
در بخش خدمات به این خط مشی، قیمت گذاری دو بخشی گویند.
12 قیمت گذاری محصولات فرعی تولید فراورده های نفتی، شیمیایی و سایر کالاها معمولا با ضایعات و سایر محصولات فرعی همراه است. در قیمت گذاری کالاهای فرعی غالبا تولید کننده در پی یافتن بازاری است که به نحوی از دست این اقلام رهایی یابد.
13 قیمت گذاری مجموعه ای از محصولات برخی از شرکتها تعدادی از محصولات خود را را با هم عرضه می کنند و البته با قیمتی که کمتر از مجموع تک تک آنهاست. این روش، قیمت گذاری مجموعه ای از محصولات (قیمت گذاری سر هم) نام دارد. 14 استراتژی قیمت گذاری pay what you want مثال: بازی WORLD OF GOO قیمت گذاری تبعیضی در قیمت گذاری تبعیضی یک شرکت، کالا یا خدمات خود را نه لزوما به دلیل تفاوتی که در قیمت تمام شده وجود دارد، به دو یا چند قیمت فروش عرضه می کند.
انواع مختلف قیمت گذاری تبعیضی
قیمت گذاری بر مبنای مشتری
قیمت گذاری زمانی
قیمت گذاری مکانی 15 قیمت گذاری تخفیفی بسیاری از شرکتها ی تولیدی برای مشتریانی که محصولات را با شرایط ویژه خریداری می نمایند، قیمت های اصلی را کاهش می دهند.
تخفیف نقدی
تخفیفات مقداری
تخفیفات عملیاتی
تخفیفات فصلی
تخفیف معاوضه ای
تخفیف تبلیغاتی
16 قیمت گذاری تبلیغاتی در این روش شرکتها قیمت کالاهای خود را به طور موقت کاهش می دهند.
17 الف: قیمت گذاری رهبر یا محصول ارزان برای جلب مشتریان
ب: پیشروان زیان ده
Everyday low price وال مارت بر این اعتقاد است که همین فلسفه قیمت گذاری است که اعتماد مشتریان را جلب می کند و آنها اطمینان می یابند که قیمتها تحت شرایط مختلف، تغییر شدید نخواهد داشت. 18 freemium روش قیمت گذاری روی محصولات است که شرکت ابتدا آنها را رایگان در اختیار مشتریان قرار می دهد و مشتریان برای ارتقای آن باید مبالغی را بپردازند. 19 20 21 استراتژی قیمت گذاری پویا قیمت گذاری پویا استراتژی قیمتی است که در آن قیمتها در هر لحظه به خاطر مشتریان و یا به دلیل مجموعه محصولات و خدمات ارائه شده تغییر می کند. 22 مثال: حراجی انگلیس

توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.


خرید و دانلود - 9,900 تومان
تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com