امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 http://sell.cloob24.com
0

نوع فایل: پاورپوینت ()

 قسمتی از متن پاورپوینت:

تعداد اسلاید: 22 صفحه

تجارت الکترونیکی و کسب و کار الکترونیکی دراین تحقیق در خصوص موارد زیر مطالبی بیان می شود:
- تعریف تجارت الکترونیکی
- دو بخش اصلی تجارت الکترونیکی
- توضیح هفت مزیت تجارت الکترونیکی در مقایسه با تجارت سنتی
- تجارت بنگاه به مشتری و معرفی 4 نوع از این تجارت
- توضیح زنجیره تأمین
- تدارکات الکترونیکی
- اهداف تبادلات الکترونیکی تجارت الکترونیکی - تعریف:
تجارت الکترونیکی راه و روش جدید کسب و کار بصورت الکترونیکی و با استفاده از شبکه ها و اینترنت می باشد. در این روش فرآیند خرید و فروش یا تبادل محصولات، خدمات و اطلاعات از طریق شبکه های کامپیوتری و مخابراتی از جمله اینترنت صورت می گیرد.
به صورت ساده هر گونه خرید و فروش هر نوع کالا اعم از کالای فیزیکی یا دیجیتالی بر روی شبکه های مخابراتی (اینترنت) را تجارت الکترونیکی گویند.
در تجارت الکترونیکی محیط تبادل به دو محیط فیزیکی و الکترونیکی تقسیم می شود و کالاها نیز به همین صورت فیزیکی و یا دیجیتالی مبادله می شوند بعنوان مثال کالای دیجیتال: خرید و فروش موزیک بر روی اینترنت و خرید و فروش کتاب بعنوان کالای فیزیکی می باشد. کسب و کار الکترونیکی: کسب و کار الکترونیکی تعریفی گسترده و عمیق از تجارت الکترونیکی است. در کسب و کار الکترونیکی نه تنها خرید و فروش محصولات و خدمات بر روی شبکه انجام می شود بلکه ارائه خدمات به مشتریان، مشارکت شرکای کسب و کاری، آموزش الکترونیکی و مبادلات الکترونیکی درون سازمانی را نیز شامل می شود. تجارت الکترونیکی - مزایا و نقاط قوت:
تجارت الکترونیکی - مدل ها:
مدل بنگاه به بنگاه (B2B): در صورتی که تبادلات تجاری بین بنگاه ها صورت گیرد آن را تجارت بنگاه به بنگاه نامند. به عنوان مثال در صورتیکه شرکتی معدنی زغال سنگ را به شرکت ذوب فلزات بر روی شبکه بفروشد تجارت B2B انجام گرفته است. مدل بنگاه به بنگاه (B2C): در این نوع تجارت الکترونیکی یک طرف سازمان و بنگاه و در طرف دیگر مشتریان (افراد) قرار دارند. مثلا شما از کتابفروشی آمازون بر روی اینترنت کتابی را خریداری می کنید آمازون بنگاه(B) و شما مشتری (C) می باشید. مدل بنگاه به بنگاه به مشتری (B2B2C): در مدل بنگاه به بنگاه به مشتری شرکت تولید کننده، محصولات خود را به مشتریان یک شرکت دیگر ارائه می کند و در حقیقت بنگاه دوم نقش واسطه را دارد با این تفاوت که واسطه هیچ ارزش افزوده ای به محصول اضافه نکرده و فقط محصول را به مشتریان ارائه می نماید. مدل مشتری به مشتری (C2C): دراین مدل خریداران و فروشندگان افراد می باشند. فروش ماشین و لوازم منزل و خدمات شخصی در اینترنت و فروش دانش و مهارت مثال هایی از این نوع می باشند. مدل بنگاه به کارمند (B2E): این مدل نوعی از تجارت درون سازمانی است به این صورت که سازمان محصولات خود شامل خدمات و اطلاعات را به‌کارمندان خودمنتقل می‌کند. مثال: آموزش الکترونیکی تجارت الکترونیکی - مدل ها:
تجارت الکترونیکی - مدل ها:
تجارت الکترونیکی - تعاریف:
تجارت الکترونیکی - تعاریف:
مزایده:‌ خریداران برای تعیین قیمت کالای خاص دعوت شده و به جای استفاده از قیمت های از پیش تعیین شده (کارشناسی) قیمت های پیشنهادی (بالاترین قیمت) به عنوان قیمت کالا اعلام می شود که به آن حراج مستقیم نیز می گویند. روش دیگر مزایده معکوس نام دارد بدین صورت که پیشنهاد دهندگان لیست کالاها و یا خدمات مورد نیاز خود به همراه بالاترین قیمتی که توان پرداختی آن را دارند برای فروشندگان ارسال نموده و فروشندگان بالقوه که توان تأمین کالا و یا خدمات را دارند لیست ها را برای یکدیگر ارسال و نهایتا لیست نهایی را برای خریداران ارسال می نمایند در این روش بهترین قیمت حاصل می شود. مزایده هلندی:‌ در بازارهای الکترونیکی، اپراتور بازار برای یک کالای خاص قیمت بالایی را روی تابلو اعلانات اعلام کرده و خریداران را دعوت به خرید می نماید. در فواصل تعیین شده در بازار این قیمت شکسته شده و به قدری کاسته می شود که خریداران بتوانند از عهده پرداخت آن برآیند.

توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.


خرید و دانلود - 9,900 تومان
تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com