امروز یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 http://sell.cloob24.com
0

نوع فایل: پاورپوینت ()

 قسمتی از متن پاورپوینت:

تعداد اسلاید: 7 صفحه

(Emergency Contraception) پیشگیری فوری از بارداری روشهای مطمئنی برای پیشگیری از بارداری بعد از یک مقاربت جنسی حفاظت نشده وجود دارد. تا 5 روز؟ بیشتر از 5 روز؟ EC1 تا چه مدت بعد از یک مقاربت جنسی حفاظت نشده می توان از روشهای فوری پیشگیری از بارداری استفاده کرد؟ آیا در اثر مقاربت حفاظت نشده با فرد مشکوک به(HIV) (ویروس نقص ایمنی انسان) یا دیگر عفونتهایی که از راه تماس جنسی منتقل می شوند(STIS) شما نیز در معرض خطر ابتلا قرار دارید؟ قرصهای پیشگیری فوری از بارداری را باید هر چه سریعتر بعد از یک مقاربت حفاظت نشده استفاده کرد.
این روش سبب سقط جنین نمی شود.
ممکن است موجب تهوع و استفراغ، لکه بینی و خونریزی شود.
موجب پیشگیری از بارداری در مقاربت بعدی نمی شود.
از این روش به طور مکرر استفاده نکنید. قرصهای پیشگیری فوری از بارداری EC2 قرصهای پیشگیری فوری از بارداری قرصهای پیشگیری فوری از بارداری را باید هر چه سریعتر بعد از یک مقاربت حفاظت نشده استفاده کرد. موجب پیشگیری از بارداری در مقاربت بعدی نمی شود.
از این روش به طور مکرر استفاده نکنید.
ممکن است موجب تهوع و استفراغ، لکه بینی یا خونریزی شود.
این روش سبب سقط جنین نمی شود. EC3 طی 72 ساعت اول (3 روز) پس از مقاربت حفاظت نشده باید از قرصهای پیشگیری فوری از بارداری استفاده کرد.
از این روش تا 120 ساعت (5 روز) بعد از مقاربت حفاظت نشده هم می توان استفاده کرد اما با گذشت هر روز، اثر بخشی آن در جلوگیری از بارداری کم می شود.
اگر قبل از عادت ماهیانه بعدی، مقاربت حفاظت نشده دیگری داشته باشید استفاده از قرصهای جلوگیری از بارداری فوری که برای مقاربت حفاظت نشده قبل استفاده کردید از حاملگی شما جلوگیری نخواهد کرد. گرچه در صورت حاملگی نیز استفاده از این قرصها ضرری ندارد.
در صورتی که عادت ماهیانه شما با خوردن قرصهای پیشگیری از بارداری فوری، بیش از 10 روز به تاخیر افتاد به پزشک مراجعه کنید. مصرف این قرصها در مقاربتهای حفاظت نشده بعدی از بارداری جلوگیری نمی کند.
اثر بخشی این روش از اکثر روشهای پیشگیری از بارداری که به طور منظم استفاده
می شوند، کمتر است. گرچه این قرصها از بارداری جلوگیری می کنند اما موجب سقط جنین نمی شوند. این قرصها فقط تخمک گذاری را متوقف می کنند.(ضمیمه 4 و 5) اگر قرصهای ترکیبی را استفاده کردید می توانید برای جلوگیری از تهوع داروی ضد تهوع مصرف کنید.
اگر در طی 2 ساعت پس از مصرف قرصهای پیشگیری فوری از بارداری استفراغ کردید باید هر چه سریعتر مصرف قرص را تکرار کنید.
چند روز پس از مصرف قرصهای پیشگیری فوری از بارداری ممکن است دچار لکه بینی یا خونریزی شوید. قرصهایی که فقط حاوی لوونورژسترول است:
نسبت به قرصهای ترکیبی عملکرد بهتری دارند و کمتر سبب تهوع و استفراغ می شوند.
میزان مصرف: 5/1 میلی گرم لوونورژسترول در یک بار مصرف
قرصهای ترکیبی(استروژن-پروژسترون):
فقط زمانی از آنها باید استفاده کرد که قرصهای حاوی لوونورژسترول در دسترس نباشند.

توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.


خرید و دانلود - 9,900 تومان
تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com