امروز یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 http://sell.cloob24.com
0

نوع فایل: پاورپوینت ()

 قسمتی از متن پاورپوینت:

تعداد اسلاید: 189 صفحه

تشریح الزامات سیستم مدیریت HSE مقصود و دامنهHSE-MS راهنمای نظام مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط زیست تهیه گردیده، تا: تمامی موضوعات مرتبط با نظام مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست دریک سند «مجموعه» واحد بیان گردد.
درتمامی فعالیتهای یک سازمان صرفنظر از نوع عملیات جاری در آنها مورد استفاده قرارمی گیرد.
ضمن غیراختصاصی بودن موضوعات، قابل انطباق با فعالیت شرکتها و فرهنگ‌های مختلف باشد. قابل انطباق با فعالیت‌های پیمانکاران اصلی وفرعی بوده و از نقطه نظر حقوقی نیز قابل قبول واقع شود.
در چارچوب الزامات قانونی موجود، علاوه بر رعایت این الزامات، فعالیت / عملیات را نیز تسهیل نماید.
در صورت نیاز، ارزیابی فعالیتها را نسبت به یک استاندارد) مجموعه استانداردهای بین المللی) تسهیل نماید.
در این راهنما عناصر مورد نیاز توسعه، استقرار، حفظ ونگهداری یک نظام مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست تشریح می‌گردد. این راهنما می تواند بعنوان الگوئی برای شرکتهای تولیدی یا پیمانکاری که در جستجوی کسب اطمینان از وضعیت خودشان در زمینه HSE و نشان دادن پایبندی خود به این اصول به مراجعی نظیر قانون گذاران، همسایگان، همکاران، مشتریان، بیمه گران و همچنین هدفمند نمودن مساعی خود برای انطباق با خط مشی‌های HSE در قالب یک نظام مدیریت بر مبنای هدف هستند، مورد بهره برداری قرار گیرد. ‌تعاریف‌ و اصطلاحات Hazard: source or situation with a potential for harm in terms of injury or ill health, damage to property, damage to the workplace environment, or a combination تعاریف و اصطلاحات بر اساس استاندارد خطر: موقعیت یا منبع بالقوه ایجاد خسارت و یا بیماری، تخریب اموال، تخریب محیط کار و یا ترکیبی از آنها دسته بندی خطرات و عوامل زیان آور محیط کار عوامل زیان آور محیط کار عوامل فیزیکی زیان آور عوامل شیمیائی زیان آور عوامل بیوژلویکی زیان آور عوامل ارگونومیک زیان آور Incident:
رخداد یا زنجیره ای از رویدادهائی است که سبب می‌شود یا می‌تواند سبب آسیب، بیماری و یا صدمه به سرمایه، محیط زیست یا شخص ثالث گردد.
حادثه به رویدادی اطلاق می شود که سبب آسیب، بیماری ویا صدمه گردد ودر اصطلاح عامه به بدشانسی معروف شده، در این راهنما از عبارت واقعه که در برگیرنده حادثه نیز می‌باشد استفاده شده است. رویداد: اتفاقی که منجر به یک حادثه شده و یا پتانسیل منجر شدن به یک حادثه را داشته باشد. حادثه: اتفاق ناخواسته ای که منجر به مرگ، بیماری، صدمه، زیان و سایر خسارات گردد. ریسک:
ترکیب (یا تابعی) از احتمال و پیامد(های) ناشی از وقوع یک اتفاق خطرناک مشخص.
R =L x S Risk=Likelihood x Severity
(L & S, if exist, determine need for evaluation) سنجش ریسک: فرآیند کلی برآورد نمودن میزان ریسک و تصمیم گیری در خصوص قابل تحمل بودن ریسک As low as reasonably:
برای کاهش ریسک به سطحی قابل قبول” پائین ترین مقدار ممکن” بایستی ‌با‌ یک نگرش تعادلی نسبت به جنبه‌های مختلف از نظرزمان، نوع مشکل، میزان سختی وهزینه دست‌یابی به آن انجام گیرد. یعنی بکارگیری تمامی امکانات وتوان موجود در سازمان برای کاهش ریسک‌ها که براساس اولویت بندی تعیین شده اند. Company:
به سازمانی که بعنوان پیمانکار یا کارفرما بطورمستقیم یا غیر مستقیم درحیطه فعالیت‌‌های مختلف (بعنوان مثال مربوط به اکتشاف واستخراج نفت وگاز یا صنایع پتروشیمی) فعالیت می کند اطلاق می‌گردد. Environment:
به محیط، شرایط‌ یا‌ موقعیتی که یک شرکت‌ درآن فعالیت می‌کندیا می‌تواند تحت تاثیر آن قرارگیرد، محیط‌زیست می‌گویند و طبیعتاً شامل موجودات زنده) انسان ودیگر موجودات (که درآن وجود دارند، نیز می شود. جنبه‌های زیست محیطی (Environmental Aspect) بخشی از فعالیت ها، محصولات یا خدمات یک سازمان که بتواند با محیط زیست تأثیر متقابل داشته باشد.
یادآوری: جنبه زیست محیطی بارز،‌ آن جنبه زیست محیطی است که پیامد زیست محیطی بارزی داشته یا بتواند داشته باشد. پیامد های زیست محیطی(Environmental Impact) هرتغییری در محیط زیست، اعم از نامطلوب یا مفید، که تمام یا بخشی از آن ناشی از فعالیتها، محصولات یا خدمات یک سازمان باشد.
بیانیه اعلام شده توسط سازمان راجع به مقاصد و اصول آن در رابطه با عملکرد زیست محیطی کلی سازمان که چارچوبی برای اقدام و برای تعیین اهداف کلان و اهداف خرد زیست محیطی آن به دست می دهد.

توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.


خرید و دانلود - 24,200 تومان
تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com